/

December 20, 2024

DENSOs ettermarkedsteam presenterer sin fremtidsvisjon

I forbindelse med at DENSO feirer sine første 75 år, gir ettermarkedsdivisjonens toppledelse et innblikk i den pågående strategien og fremtidsvisjonen

Blog Image

Richard Rybacek

Det første medlemmet av teamet som satte seg i den varme stolen, var Richard Rybacek, Senior Manager ved IAM Sales.

Richard Rybacek

– Hva er fokuset i DENSOs salgsstrategi for ettermarkedet?

– Kundene våre er fortsatt vårt primære fokus i tillegg til hvordan vi kan hjelpe dem med å møte utfordringene i et marked i endring. Det er naturligvis viktig å gi dem bedre tilgang til erstatningsprodukter av førsteklasses kvalitet, og en del av dette målet er å utvikle en mer bærekraftig forsyningskjede og øke livssyklusen til disse delene. I tillegg vil vi styrke disse relasjonene ytterligere ved å åpne nye digitale kommunikasjonskanaler for å gi bedre service til verksteder og sluttbrukere, noe som øker kunnskapen og reduserer antall installasjonsrelaterte problemer, sier han.

– Hvordan står det til med ettermarkedet?

– Ettermarkedet i EU er sterkt, robust og i stadig utvikling, og med en aldrende bilpark er det i vekst. Det er imidlertid et svært konkurranseutsatt marked, og med det pågående skiftet drevet av elektrifisering, ADAS og annen teknologisk utvikling, som for eksempel flere programvarereparasjoner og oppdateringer over luften, er vi oppmerksomme på hvordan dette vil påvirke partnerne våre, og vi planlegger strategiske måter å støtte dem på på denne reisen, sier Rybacek.

Tomas Bosman

Tomas Bosman

Nestemann ut var Tomas Bosman, Director, Deputy Head EU Aftermarket & Industrial Solutions.

– Hva er de mest spennende innovasjonene DENSO har på trappene?

– Vår oppgave er å bidra til en bedre verden. Vi ønsker å bidra til å drive samfunnets overgang til grønn, sikker og bekymringsfri mobilitet, sier Bosman.

– Karbonnøytral teknologi, i likhet med hydrogenrelaterte teknologier, vil ha en enorm positiv innvirkning på verden og befolkningens velferd, men også på urban luftmobilitet, et prosjekt som har potensial til å endre dynamikken i persontransport. Med fokus på vår egen avdeling jobber vi med spennende prosjekter som ikke har med biler å gjøre, for eksempel Last Mile Cold Chain (temperaturkontrollerte leveranser av mat og legemidler i byer), fortsetter han.


I tillegg avslørte Shinnosuke Hayashi under sin første offentlige opptreden i Europa som DENSO-president og COO for DENSO under IAA Mobility-messen i september at selskapet planlegger å investere 63 milliarder euro (10 billioner yen) i forskning og utvikling i løpet av de neste 10 årene, i tråd med målet om null utslipp og null trafikkdødsfall innen mobilitet og samfunn.

– Hvilke områder fokuserer DENSO Aftermarket & Industrial Solution-strategien på?

– I tråd med DENSOs globale strategi for å oppnå karbonnøytralitet er bærekraft det dominerende temaet, så våre Reman & Repair-aktiviteter er en spesielt viktig del av dette målet. Vi utfordrer oss selv hele tiden for å utvide kapasiteten vår ytterligere og hjelpe partnerne våre til å gjøre det samme, sier Tomas Bosman.

Masayuki Yamada

Masayuki Yamada

Til slutt snakket vi med Masayuki Yamada, Executive Coordinator, EU Aftermarket & Industrial Solutions.

– Fra et produktperspektiv, hva kan du fortelle oss om DENSOs fremtid på ettermarkedet?

– Helt siden starten har DENSO-konsernet vært opptatt av å designe og produsere sikre produkter av høy kvalitet som tilfredsstiller kundenes behov og fortjener deres tillit, og derfor har DENSO Aftermarket alltid vært synonymt med komponenter av førsteklasses kvalitet. Denne policyen vil naturligvis fortsette, enten vi leverer produkter med DENSO-merke eller, i den senere tid, med PowerEdge-merke. Uavhengig av merke må alle produktene våre oppfylle strenge standarder som sikrer at alle deler er av høyeste kvalitet, uansett farge på esken, sier Yamada.

– Er det noen nye produkter eller tjenester på trappene?

– Vi utvider kontinuerlig ettermarkedsprogrammet vårt med nye produkter hver måned, men med lanseringen av PowerEdge-merket har vi kunnet utvide rekkevidden vår og tilby en løsning for kunder som er på jakt etter en prisgunstig serie som fortsatt gir kvalitetssikring. I tillegg til den salgs- og markedsføringsstøtten vi gir våre direkte kunder, vil vi fortsette å støtte de som er ansvarlige for å installere produktene våre med teknisk informasjon og opplæring, slik at vi kan tilby en helhetlig tilnærming til begge deler av markedet. Denne målsettingen er naturligvis konstant. Vi jobber hele tiden med hvordan vi kan komme tettere på markedet og skape merverdi for hele sektoren, avslutter Masayuki Yamada.

No items found.
Author Image

Abonner på vårt nyhetsbrev

Ønsker du å motta mail når vi publiserer nye artikler? Registrer deg, så vil du bli oppdatert!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.