/

September 3, 2024

Det klare valget: Derfor velger Ferrari DENSOs hybridvindusviskere

Ferrari står bak noen av de mest legendariske bilmodellene i historien og er et varemerke som symboliserer ytelse og lidenskap mer enn nesten alle andre uansett bransje. Bare det å nevne ordet «Ferrari» er nok til å skape ærefrykt og respekt i hodet på utallige forbrukere.

Blog Image

Du får ikke et slikt omdømme ved en tilfeldighet. I løpet av sine 80 år har Ferraris prestasjoner innen bildesign, fremragende produksjon og eliteløp på racerbanen vært uten sidestykke. Fra den første bilen med Ferrari-merket i 1947, via sine 16 konstruktørmesterskap i Formel 1 til dagens serie superbiler, har Ferrari bygd en tradisjon med å produsere intet annet enn det beste.

Det betyr at hver eneste del av en Ferrari er det beste som finnes. Ferrari bruker rigorøse, kompromissløse kvalitetsstandarder på hvert eneste aspekt av bilene sine, fra de helt essensielle delene til den siste detaljen i interiøret. Når Ferrari velger en leverandør, er det fordi den leverandøren konsekvent har bevist at han oppfyller de høyeste kvalitetsstandardene.

En 16-årig samarbeid

Siden 2004 har Ferrari hatt DENSO som leverandør av vindusviskere til flere av sine modeller. Samarbeidet begynte med Ferrari 612 Scaglietti, en fireseter som ble konstruert for å tilby det beste av to verdener: ytelse som en sportsbil med en familievennlig design. Den erstattet den mindre Ferrari 456 og ble sett på som et skritt i riktig retning for konstruksjonskvalitet og -pålitelighet. Dessuten kunne den akselerere fra 0 til 100 km/t på 4,2 sekunder, noe som gjorde den til en av de raskeste fireseterne som hadde blitt produsert frem til da.

DENSO laget hybridviskerne til Scaglietti og ble spurt om å bistå igjen to år senere til Ferrari 599 GTB. 599 GTB er en moderne klassiker og var den kraftigste masseproduserte bilen Ferrari hadde laget til da, med en 6,0-liters motor som utviklet 612 hk og akselererte fra 0 til -100 km/t på bare 3,7 sekunder. DENSOs hybridviskere befant seg ikke bare på denne modellen, men også på 599 GTO-varianten som kom på markedet i 2010.

I det følgende tiåret utviklet Ferrari sine flaggskipbiler til nye modeller. Scaglietti ble til FF, som nok en gang satte en ny standard som verdens raskeste masseproduserte fireseter. Og 599 GTB ble til den prisvinnende F12 Berlinetta, som ofte dukker opp på listene over de beste Ferrariene gjennom alle tider, delvis takket være den serien av Formel 1-inspirerte teknologier den bruker. Én ting som ikke har endret seg er bruken av DENSOs hybridviskere, som fremdeles er der akkurat som de var i 2006.

Forholdet har fortsatt like til denne dag: Mange nye Ferrarier er utstyrt med DENSOs hybridviskere, bl.a. 458 Italia, 458 Spider, 599 SA Aperta og California, samt de ovennevnte modellene. Med andre ord har DENSOs teknologi støttet Ferraris innovasjon og produktkvalitet i 16 år.

Ferrari velger DENSO

En artikkel fra 2014 av Wired om en av Ferraris mest eksklusive biler kom opp med en underlig frase for å beskrive Ferrari eierskap: «Du velger ikke Ferrari. Ferrari velger deg.»

Det kunne neppe vært et mer passende ordvalg når det gjelder Ferrari og konstruksjon heller. Ferraris varemerkekraft er så enorm, og fabrikkens biler så etterspurt at den kan velge og vrake blant alle de leverandørene som finnes. For i det hele tatt å bli lagt merke til av et varemerke som Ferrari må du være markedsleder med en dokumentert historikk for å lage de aller beste delene.

Men det er ikke nok: Hvis du ønsker å være leverandør til Ferrari, må du også ha den helt riktige holdningen. Du må vise en lidenskap som overgår ønsket om å selge, en forpliktelse til å behandle Ferrari-merket med respekt og den fleksibiliteten som er nødvendig for å oppfylle de mest krevende spesifikasjonene. Og for å skape et samarbeid som har pågått uavbrutt i godt over et tiår, må du ta alt dette opp til neste nivå.

Så hvorfor skulle et merke som Ferrari velge DENSO? Det er ingen tvil om at DENSOs hybridviskere er laget av materialer av høyeste standard og med avanserte produksjonsteknikker. Det stive, grafittbelagte gummibladet sveiper over frontruten jevnt og effektivt med minimal støy, og belegget beskytter også bladet mot været.

Resultatet er et robust og pålitelig viskerblad som gir bilførerne klar og uhindret sikt lenger.

Men det handler om mer enn funksjonalitet. Det er stilen på viskerbladet: markert, lav profil og futuristisk, en ideell utfylling til den uforglemmelige Ferrari-designen. Det er også det du ikke ser: den kjærligheten til å utforme bildeler som DENSOs ingeniører viser, og vårt engasjement for å støtte våre kunder og hele ettermarkedet med kontinuerlig service og rådgivning. Det er derfor noen av verdens mest respekterte bilprodusenter velger DENSO: en partner som tilbyr førsteklasses produkter og service, som kan vokse sammen med deg på lang sikt, og som fjerner hverdagsbekymringer hos deg og kundene dine.

DENSO er privilegert som kan forsyne Ferrari som et OEM-merke, men det er unikt at hybridvindusviskerne våre også er tilgjengelige på ettermarkedet. Dette betyr at verksteder over hele Europa kan nyte godt av den samme markerte designen, fremragende ytelsen og universelle støtten som Ferrari. Vi er stolte over å kunne si at alle interessenter på ettermarkedet kan være trygge når de velger DENSO.

No items found.
Author Image

Abonner på vårt nyhetsbrev

Ønsker du å motta mail når vi publiserer nye artikler? Registrer deg, så vil du bli oppdatert!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.